Staten Island z widokiem na Manhattan

by Agnieszka Kuczyńska

Marzyłam żeby zobaczyć różne oblicza Nowego Jorku. Byłam ciekawa jak wygląda z perspektywy mostów, wysokich pięter drapaczy chmur czy z pokładu promu płynącego na jedną z wysp. Najprościej byłoby się wybrać na Liberty Island, ale ciągnąca się na kilkanaście metrów kolejka chętnych była mocno zniechęcająca. Nie da się ukryć, że Statua Wolności przyciąga turystów z całego świata jak magnes.

W dniu, w którym zwiedzałyśmy Dolny Manhattan z Wall Street i okolice World Trade Center, zdecydowałyśmy się popłynąć na Staten Island. Prom jest bezpłatny i trochę niefortunnie wybrałyśmy godzinę, gdy mieszkańcy wracają do domów po długim dniu pracy. Było tłoczno, ale widoki i kolory wynagrodziły jednak wszystko!

To był taki trochę dzień pamięci. Lower Manhattan zwiedzałyśmy z przewodnikiem w ramach Free Walking Tour (spacery z przewodnikiem wynagradzane według uznania uczestników). Nie da się ukryć, że znaczną część wycieczki rozmawialiśmy o historii imigracji w Nowym Jorku (ze względu na bliskość Ellis Island, która była pierwszym przystankiem w drodze do lepszego świata) oraz o zamachach z 11 września 2001 roku.

Muszę przyznać, że znalezienie się w sercu wydarzeń sprzed 17 lat robi wrażenie. Pamiętam jakby to było wczoraj – wróciłam ze szkoły, włączyłam “Beverly Hills 90210” i zaczęłam odrabiać lekcje. Nagle odcinek został przerwany, a na ekranie pojawiły się płonące wieże. To wszystko było tak abstrakcyjne, że nie mogłam uwierzyć, że dzieje się naprawdę. I to w mieście, które zawsze wydawało się tak silne i stabilne.

W tym miejscu wciąż czuć ducha tamtych zdarzeń, wpada się w pewną zadumę. Widziałyśmy ludzi, którzy płakali, na których twarzach malował się wielki smutek. Dla wielu to już miejsce jak wiele innych, rany się zagoiły i trzeba żyć dalej. Ja nie umiałam tam zrobić żadnego zdjęcia. Czułam gdzieś w środku, że nie powinnam.

Podróż na Staten Island nieco nas orzeźwiła. Wiatr rozwiewał włosy, a widok na zachodzące nad Manhattanem słońce był cudowny. Po zejściu z promu udałyśmy się do parku z pomnikiem w kształcie skrzydeł upamiętniającym 274 mieszkańców wyspy, którzy zginęli w czasie wspomnianych wyżej zamachów.

Każda z osób została upamiętniona tablicą z imieniem i nazwiskiem. Przy części osób są również informacje o tym, kim byli. Patrząc wprost pomiędzy dwie części pomnika, widać miejsce, w którym niegdyś stały dwie wieże. Spodobał mi się on bardzo. Jest skromny, ale dumny i elegancki. Był taką “kropką nad i” tego konkretnego dnia. Do tego piękny widok na Nowy Jork na chwilę przed zmierzchem i sylwetka Statuy Wolności gdzieś w oddali.
18 komentarzy

Powiązane posty

hania 27 kwietnia, 2020 - 10:27 am

Pięknie. Byłam tam i mam nadzieję, że wrócę. Dziękuję za przywrócenie wspomnień!

firanki panele 16 marca, 2020 - 5:33 pm

Informacje są bardzo ciekawe. Przykuły moją uwagę.

ikona Święta Rodzina 2 marca, 2020 - 5:48 pm

Naprawdę super blog, lubie na niego wchodzić.

wyposażenie kościoła 24 lutego, 2020 - 5:32 pm

Bardzo fajne informacje. Czekam na kolejne.

https://polskieplaszcze.pl/pl/p/HUNA-AGNIESZKA-CZARNY-WELNA-ZIMOWY-JESIENNY-40-L/9090 5 lutego, 2020 - 9:12 am

Interesujący blog. Dawno nic nowego nie dodawałeś, a szkoda. Twoje artykuły są naprawde ciekawe, więc z chęcią bym przeczytał nowy wpis.

Krakow Tours 28 listopada, 2019 - 11:17 am

Super blog, każdy wpis posiada bardzo ciekawe informacje.

mymagazine.pl 11 listopada, 2019 - 9:10 am

Blog jest naprawdę fajny. Musisz mieć ogromny talent żeby dodawać takie wpisy. Czekam na kolejny ciekawy artykuł.

Fun Park Digiloo 4 września, 2019 - 9:04 am

Przepiękne miejsce, warto się tam wybrać. W przyszłym roku wybiorę się tam na pewno na wakacje 🙂

Franek6 21 czerwca, 2019 - 9:22 am

Naprawdę super blog. A jeśli nie wiecie co za prezent kupić żonie to polecam jakieś oryginalne koszulki.

Ida 16 maja, 2019 - 10:46 am

Musze sie tam kiedyś wybrać!

https://piotrturkowski.pl 10 maja, 2019 - 11:10 am

Wszystko warto zobaczyć na własne oczy.

kurs angielskiego dla początkujących 27 marca, 2019 - 8:15 pm

Widok który niby każdy zna ale jednak zobaczyć na własne oczy to wyjątkowe doświadczenie.

masaż dla dwojga wrocław 11 grudnia, 2018 - 10:38 am

Bardzo fajny blog, który dostarcza wiele ciekawych informacji.

niesmigielska 7 października, 2018 - 7:27 pm

oo, widzę że dodałaś ten wpis w dniu, w którym też mieliśmy w planach płynąć na staten island ale pogoda była tak zła, że zrezygnowaliśmy po przepłynięciu na governors island i od razu z powrotem się poddaliśmy 😉 a poza tym, 11.09 przeszedł dla nas, jako turystow zupełnie niezauważenie, serio, a wysiedliśmy na stacji metra pod samym WTC. widzieliśmy tylko kolumny światła.

inwestycja w mieszkania 18 września, 2018 - 3:54 pm

Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

Mo. 12 września, 2018 - 5:02 pm

Dzisiaj w pracy pomyślałam o tym, że dawno nie pisałaś i chyba Cię myślami ściągnęłam…
Też pamiętam "tamten" dzień – koniec wakacji w Grecji, zbliżał się mój powrót do domu a ja panicznie przerażona bo byłam przekonana, że na pewno wybuchnie wojna a jestem tak daleko od rodziny. Teraz trochę się śmieję z tego mojego strachu ale wtedy naprawdę się bałam. Myślę, że ten dzień na każdym odcisnął ślad.
Zdjęcie "poniżej" Ciebie wpatrzonej w horyzont – niesamowite!

OdnowionaJa 12 września, 2018 - 1:28 pm

Bardzo piękne zdjęcia i fajny tekst pełen emocji, bo wyprawa ta właśnie taka była. Pozdrawiam serdecznie. 🙂

Ola 12 września, 2018 - 3:06 am

zdjęcia jak pocztówki:)

Jestem ciekawa Twojej opinii. Podziel się nią!

Moja strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia prawidłowego jej działania. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj Akceptuję Czytaj Więcej