Czy jechać nad morze gdy pada deszcz?

by Agnieszka Kuczyńska

We wrześniu byliśmy nad polskim morzem. Wrzesień to początek jesieni, ale z tego co wiem od znajomych, to minione wakacje nie cieszyły nad Bałtykiem pogodą. Większość czasu wiało, padało i było chłodno. Tylko nielicznym szczęśliwcom udało się skorzystać z uroków plaży i morza. Cóż, taki mamy klimat.

Plaża Jantar
Decydując się na urlop nad polskim morzem trzeba być przygotowanym na wszystko. Gwarancji upału i słońca nie ma nigdy, pogoda barowa zdarza się często, a ceny w popularniejszych miejscowościach powoli doganiają te z europejskich kurortów. Kocham Bałtyk miłością absolutną i to się nie zmieni nigdy.

Port w Kątach Rybackich
Nawet gdy sztorm porywa połowę plaży, wielkie krople deszczu uderzają o parapet przez całą noc, a za dnia nie dają od siebie nawet na chwilę odpocząć. Nic nie może się równać z zapachem morza, krzykiem mew, smakiem smażonej ryby i gofrów z bitą śmietaną, parawanami rozstawionymi jeden przy drugim w ładniejsze dni.

Muzeum Zalewu Wiślanego Kąty Rybackie
Od wielu lat jeżdżę w jedno i to samo miejsce – do Mikoszewa. Małej nadmorskiej wsi położonej gdzieś w połowie drogi między Gdańskiem a Krynicą Morską. Cichej i spokojnej, jeszcze nie zepsutej masową turystyką. Do długiej i szerokiej plaży prowadzi las. Las tak wyjątkowy i piękny, że poznam go zawsze. Kiedy zobaczyłam reklamę Allegro “Lemoniada” serce zabiło mi szybciej – od razu wiedziałam, że kręcili ją właśnie tam!
To moje miejsce na ziemi. Takie do którego się wraca z utęsknieniem. Tak było też tym razem. Cieszyłam się bardzo na myśl o urlopie, szczególnie, że był to pierwszy dłuższy mój i Marka. Razem. Byłam ciekawa czy na pewno lubimy tak samo spędzać czas i czy będziemy się dogadywać tak dobrze jak w codziennym życiu. Na szczęście zdaliśmy ten egzamin śpiewająco, pomimo niesprzyjającej aury. Hmm, nawet bardzo niesprzyjającej.

Deszcz padał non stop przez 8 dni. Nie odpuścił nam ani razu na dłużej niż 3h z rzędu. Zdarzały się przerwy kilkunastominutowe, ale to zazwyczaj kiedy byliśmy w samochodzie i było nam w sumie wszystko jedno.

Elbląg
Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło. Jeśli dopisałaby nam ładna pogoda to pewnie nie ruszylibyśmy się z plaży, a tak? Zwiedziliśmy naprawdę spory kawałek Żuław Wiślanych i Mierzei Wiślanej.

Cmentarz Mennonitów w Cyganku
Nie sądziłam nawet, że to tak ciekawe i pełne niespodzianek okolice! Zrobiliśmy łącznie około 700 km. Nie traciliśmy dobrych humorów i chodziliśmy również na plażę. Jak to mówią w Szwecji “Nie ma złej pogody, są tylko źle ubrani ludzie“. Mierzeja Wiślana i Żuławy skradły nasze serca. Brakuje tam tzw. “oczywistych atrakcji”. Brakuje nawet publikacji i przewodników, co dla mnie akurat było fajnym wyzwaniem – musiałam się dobrze przygotować. Było warto! Podziwialiśmy podcieniowe domy, skromne i urokliwe kościoły, zagubione w czasie cmentarze Mennonitów, muzea, kolorowe łódki na pustych plażach oraz mniej popularne miasta i miasteczka.

Dom podcieniowy Trutnowy
To tak w ramach wstępu. Nad morzem może być fajnie nawet gdy pada. Bo morze samo w sobie jest relaksujące, pełne tajemnic i ukrytego piękna. Wystarczy odrobina pozytywnego myślenia, własna kuchnia (żeby nie zbankrutować w kiepskich barach!), kalosze, polar i dobry plan. Jaki był nasz? Opowiem wkrótce!

25 komentarzy

Powiązane posty

Andrzej 25 marca, 2020 - 5:50 pm

Niestety nie można przewidzieć pogody szczególnie jeśli planujemy urlop od dłuższego czasu, ale deszcz nie jest aż tak wielkim problemem w przypadku zwiedzania

Marek Wołos 28 maja, 2019 - 5:28 pm

Jestem zdania, że nawet jak pada deszcz to moim zdaniem i tak warto jechać nad morze. Tym bardziej, że niewiele miejsc jest takich gdzie możemy w naturalny sposób przyjmować takie dawki jodu. Ja nawet na poważnie rozważam przeprowadzkę np. do Gdańska jak przeczytałem w livemorepomerania.com/ jak wiele do zaoferowania ma to miejsce. Tym bardziej, że można znaleźć tam wszystko czego się poszukuje w życiu.

Anonimowy 28 stycznia, 2019 - 7:30 am

Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

diana 21 listopada, 2018 - 1:51 pm

Klimatyczne zdjęcia! w następne wakacje chyba zdecyduję się na wakacje w małej nadmorskiej miejscowości. Póki co na kilka dni planuję wyjazd do Gdyni i szukam hotelu, najlepiej z dobrym dojazdem do centrum. Świetne recenzje na booking ma Hotel Business Faltom , więc może tam zarezerwuję nocleg. Już nie mogę się doczekać kiedy ujrzę nasz piękny Bałtyk…

Plater74 Apartamenty Rodzinne Darłowo 17 lipca, 2018 - 9:51 am

Deszcz bardzo relaksuje! Ale to prawda, zdarzają się dni, kiedy pada całe dnie i w tym wypadku należy wybrać obiekt z atrakcjami, aby ubezpieczyć się na te dni i zagwarantować świetnie spędzony czas z całą rodziną! 🙂

riby.pl 6 marca, 2018 - 4:42 pm

Przepiękne zdjęcia oraz wpis, uwielbiam czytać Twojego bloga 🙂

adventure24 25 stycznia, 2018 - 1:16 pm

Moim zdaniem wizyta nad morzem poza sezonem ma znacznie więcej uroku, niż przebywanie tam wraz z tłumami innych turystów w okresie lipca i sierpnia.

Kris Beskidzki 3 stycznia, 2018 - 12:39 pm

Robię podobnie 🙂
Pozdrawiam i dziękuje za fajny wpis 🙂

idziemydalej.pl 29 grudnia, 2017 - 6:45 pm

Zapisujemy Mikoszewo w naszym podróżniczym kajeciku! Zdecydowanie musimy odwiedzić polskie morze w przyszłym roku, za rzadko tam jeździmy!

Agnieszka Kuczyńska 15 grudnia, 2017 - 8:49 pm

dziekuje 🙂

Agnieszka Kuczyńska 15 grudnia, 2017 - 8:45 pm

To fakt, okolice są raczej mało znane. Postaram się napisać więcej!

Agnieszka Kuczyńska 15 grudnia, 2017 - 8:43 pm

Ciekawe czy będzie równie zachwycona po powrocie 😉

Agnieszka Kuczyńska 15 grudnia, 2017 - 8:42 pm

Kto wie, może pewnego dnia!

Agnieszka Kuczyńska 15 grudnia, 2017 - 8:41 pm

Trzeba nadrobić!

PEwnie!

Agnieszka Kuczyńska 15 grudnia, 2017 - 8:38 pm

Dla każdego coś dobrego 🙂

Agnieszka Kuczyńska 15 grudnia, 2017 - 8:37 pm

Ten konkretny ze zdjęcia we wsi Trutnowy

Anonimowy 15 grudnia, 2017 - 8:17 pm

polskie wybrzeże jest super tylko trzeba umiec je "czytac"
ten dom podcieniowy to w ..?

neptuno 11 grudnia, 2017 - 6:41 pm

Też uważam, że w każdą pogodę można znaleźć plusy pobytu nad morzem. Jest wiele rozrywek w różnych resortach w tym dla dzieci, więc pogoda i tak nie powinna być przeszkodą 🙂 Pozdrawiam i czekam na kolejne posty.

Znak Zapytania 11 grudnia, 2017 - 1:55 pm

Ja tam lubię Bałtyk niezależnie od pogody. Chętnie bym się znowu przejechała 🙂

Sylwia 10 grudnia, 2017 - 4:28 pm

Całe wieki nie byłam nad Bałtykiem…

Aga 10 grudnia, 2017 - 6:26 am

Super zdjęcia! Miło popatrzeć na polskie strony. 🙂
Widzę, że dużo Pani podróżuje, zachęcam do odwiedzenia Emiratów Arabskich! Na pewno się Pani nie zawiedzie!
Zapraszam na bloga, gdzie może Pani dowiedzieć się więcej o tym kraju:
polkanapustyni.blogspot.ae/

Urszula 9 grudnia, 2017 - 9:50 pm

Zgadzam się, a zdjęcia i tak wyszły pięknie!

grazyna 8 grudnia, 2017 - 7:48 pm

Piekne zdjecia i mila relacja…czekam na opis podrozy po tych ziekawych o chyba malo znanych terenach…pozdrawiam

Anonimowy 8 grudnia, 2017 - 3:45 pm

Bardzo ładny artykuł Pani Agnieszko, również uwielbiam morze, a z Mikoszewa mam nawet parę bursztynów. A do co wpisu, to uważam że każda pora do odwiedzenia miejsca, które się uwielbia jest dobra. Mam nawet taką znajomą Panią Szczotkę co pojechała teraz wypocząć nad morze i mimo niepogody była rozpromieniona tą wyprawą.
Pozdrawiam

Jestem ciekawa Twojej opinii. Podziel się nią!

Moja strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia prawidłowego jej działania. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj Akceptuję Czytaj Więcej